zondag 10 augustus 2014

Arretjescake

Dit is een koude cake (niet gebakken) en is ook behoorlijk zwaar. Ik was eraan begonnen omdat ik het recept niet goed had gelezen en dacht dat de cake gebakken moest worden... Het resultaat kan mij dan ook iets minder bekoren, maar waarschijnlijk zijn er wel personen die dit graag eten. Het lijkt mij een typische 'kinderverjaardagsfeestjescake'. In het recept werden ook 90 g rozijnen gebruikt, die heb ik eruit gelaten.
Voor 6-8 personen:
  • 225 g fondant chocolade
  • 225 g boter
  • 225 g verkruimelde volkoren koekjes (ik heb mokjes aka letterkoekjes gebruikt)
  • 90 g gehakte wal (of andere) noten
  • 3 eetlepels sterke koffie
  • 20 g vanillesuiker + 30 g kristalsuiker
Bereiding:
  • doe de boter, samen met de suiker, de chocolade en de koffie in een steelpan en laat het geheel smelten op een laag vuurtje
  • wanneer het een homogeen geheel heeft gevormd, worden de verkruimelde koekjes en de gehakte noten hieronder gemengd
  • de massa wordt uitgestort in een bakblik dat met bakpapier bekleed is
  • het geheel wordt vervolgens 1 uur afgekoeld in de diepvries en daarna verder bewaard in de koelkast
Hier is dus ook heel weinig werk aan, dat is een wel een voordeel! Smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten